LUTY I MARZEC
POZNAJEMY SYMULACYJNE DODAWANIE I ODEJMOWANIE NA KONKRETACH- WPROWADZENIE ZAPISU GRAFICZNEGO TYCH OPERACJI- POZNAJEMY ZNAKI/=,+,-/
- dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie -ustalanie wyniku dodawania i odejmowania na podstawie manipulowania przedmiotami, rachowanie na zbiorach zastępczych
- wprowadzenie znaku / +,- ,= / jako zapisu graficznego symulacji
- zabawy słowno- logiczne-ustalanie wyniku dodawania , odejmowania, przeliczanie obiektów w szerokim zakresie, liczenie znikających obiektów- stosowanie poznanych znaków i cyfr do zapisu wykonanych operacji
- manipulowanie przedmiotami i ustalanie wyniku dodawania i odejmowania na palcach i innych zbiorach zastępczych, gry z kostką
UKŁADAMY SAMODZIELNIE ZADANIA Z WYKORZYSTANIEM WW ZNAKÓW I POZNANYCH CYFR
DOSKONALIMY TECHNIKĘ LICZENIA- wprowadzenie do przeliczania kalkulatora
- liczenie w szerokim zakresie ćwiczenie logicznego myślenia , spostrzegawczości i wyobraźni-odpowiadanie sobie na pytanie czy wystarczy pieniędzy na zakupy?r
- rozwijanie logicznego myślenia , dostrzeganie zmienności poprzez dodanie lub odłożenie poszczególnych elementów- szacowanie z wykorzystaniem kalkulatora
- rozwijanie własnej pomysłowości podczas układania zadań z prostą treścią
- doskonalenie techniki liczenia,
- zapoznanie z narzędziem do sprawnego przeliczania – kalkulator/ opis działania kalkulatora, sposobu posługiwania się nim/
- w dc doskonalenie orientacji w schemacie ciała , utrwalanie prawej i lewej strony ciała