Międzynarodowy projekt edukacyjny Emocja

 

To zabawy i zajęcia wspierające rozwój emocjonalny i społeczny dzieci.

Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia.

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja grupy.
  • Współpraca nauczyciela z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
  • Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
  • Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
  • Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
  • Eliminowanie zachowań agresywnych.

Projekt składa się z pięciu modułów:

moduł 1- Kraina Kreatywności

termin: od 1.10.2021 - do 30.10.2021

Cele główne

  • Rozbudzanie wiary dzieci we własne możliwości,
  • Rozwijanie kreatywności dzieci
  • Integracja dzieci z różnych grup wiekowych.

Cele szczegółowe

Dziecko:

  • reaguje na zmiany tempa w muzyce,
  • czerpie radość ze wspólnych zabaw,
  • wie, że nie należy poddawać się w przypadku niepowodzeń,
  • słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści,
  • tworzy pracę plastyczną wykorzystujące dostępne materiały.

moduł 2 - Kraina Wyobraźnia

termin: od 07.11.2021 - do 28.12.2021

Cele główne:

  • Pobudzanie wyobraźni twórczej, fantazji i kreatywności.
  • Rozbudzanie aktywności ucznia i chęci zaangażowania podczas zajęć.
  • Ukazanie sposobu, w jaki należy planować marzenia używając wyobraźni.

Cele szczegółowe

Dziecko:

  • Wykorzystuje swoją fantazję i wyobraźnię w pracy.
  • Potrafi współdziałać w grupie.
  • Wie, że wyobraźnia czyni nas wielkimi, że w dużej mierze od umiejętnego snucia marzeń zależy jakość naszego życia.
  • Wie, aby wyobraźnię traktować poważnie i traktować ją jak możliwość do osiągnięcia celów.
  • Słucha lub ogląda bajkę/film.
  • Słucha muzyki.

moduł 3 - Kraina Mocy Słów

termin: od 07.01.2022 - do 28.02.2022

Cele główne:

  • Rozwijanie umiejętności funkcjonowania społecznego poprzez rozwój kompetencji komunikacyjnych, życzliwość, wrażliwość na potrzeby innych.
  • Poszanowanie dla odmienności, otwartość i empatia

Cele szczegółowe

Dziecko:

  • Udziela odpowiedzi na zadawane pytania.
  • Udziela odpowiedzi na zadawane pytania.
  • Rozumie znaczenia obdarowywania życzliwością, dobrocią i uśmiechem.
  • Stymulacja odprężenia.
  • Potrafi współdziałać w grupie.
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach.
  • Kształtuje w sobie postawę otwartości na problemy innych i chęć pomagania.
  • Różnicuje słowa o pozytywnym i negatywnym wydźwięku

 

moduł 4 - Kraina Empatii

termin: od 07.03.2022 - do 30.04.2022

Cele główne:

  • Podwyższanie poczucia własnej wartości.
  • Trening umiejętności postawienia się w czyiś butach, próba przyjęcia perspektywy drugiej osoby.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • Udziela odpowiedzi na zadawane pytania.
  • Umie akceptować siebie, swoje doświadczenia.
  • Trafnie ocenia swoje reakcje, próbuje określić swoje stany emocjonalne.
  • Próbuje nazywać swoje indywidualne cechy charakteru i wyglądu.
  • Kształtowanie szacunku dla siebie i innych osób.
  • Odczytuje emocję z mimiki i postawy ciała.
  • Łączy emocję z wydarzeniem, które ją wywołało.

 

moduł 5 - Kraina Odwagi

termin: od 07.05.2022 - do 20.06.2022

Cele główne

  • Organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu słabych i mocnych stron własnej osobowości,
  • Zachęcenie do pokonywania trudności, kontrolowania przeżywanych emocji.
  • Kształtowanie umiejętności "oswajania' strachu przez zrównoważenie napięcia emocjonalnego.

Cele szczegółowe

Dziecko:

  • Rozwija wyobraźnię.
  • Radzi sobie ze strachem, stosując odpowiednie techniki oddychania,
  • Nazywa przeżywane emocje, utrwala słownictwo opisujące emocje i uczucia.
  • Uczy się, jak pokonywać strach, zmniejsza nieprzyjemne odczucia wywołane uczuciem lęku.
  • Poznaje znaczenie strachu w życiu człowieka, wie, kiedy strach jest niepotrzebny, uczy się kontrolować przeżywane emocje.
  • Przyjmuje rolę słuchacza, z chęcią zabiera głos w rozmowie.
  • Przedstawia wyobrażone obiekty w formie graficznej.

 

W każdym miesiącu odbędą się dwa zajęcia związane z tematyką modułu, prowadzone będą również zabawy i zadania towarzyszące codziennej aktywności oraz zabawy wynikające z zainteresowania dzieci pomocami, rekwizytami zgromadzonymi w „kąciku emocji”.