Dnia 24 czerwca dzieci z grupy „Kotki” zaprezentowały przed swoimi rodzicami umiejętności, jakie nabyły podczas realizacji zadań z zakresu innowacji „Matematyka dla małego smyka”.
Dzieci z ogromnym zaangażowaniem brały udział w zajęciach i wspaniale poradziły sobie ze wszystkimi zadaniami. Dwie grupy rywalizowały między sobą w konkurencjach zaproponowanych przez nauczyciela. Układały działania matematyczne stosując poznane cyfry i znaki, rozwiązywały zadania z treścią prezentowane przez N. ,jak również układały zadania dla swoich kolegów: ustalały które liczby są większe lub mniejsze od podanych. Rozszyfrowywały podany kod oznaczający konkretną czynność jaką mają wykonać w danej chwili.
Rodzie byli obserwatorami prezentowanych wiadomości, które dzieci zdobyły podczas całorocznej pracy.
„MATEMATYKA DLA MAŁEGO SMYKA” działała w oparciu o stworzoną przez lic. Edytę Bryła innowację pedagogiczną. Miała ona na celu wspomaganie rozwoju dziecka w następujących zakresach:
- kształtowanie orientacji przestrzennej, doskonalenie techniki liczenia,
- stosowanie cyfr i znaków matematycznych (=, +,-,<),
- rozpoznawanie kształtów geometrycznych,
- dokonywanie czynności pomiarowych, dostrzeganie powtarzalności układów i następstw czasu.
Wyżej wymienione treści były rozwijane u dzieci poprzez różnorodne zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, zabawy badawcze, ćwiczenia graficzne, rymowanki.
Innowacyjne bylo łączenie treści matematycznych z życiem codziennym: mały księgowy, posługiwanie się pieniędzmi, planowanie i szacowanie wydatków, zabawy w sklep, zabawy z użyciem kalkulatora.
Za aktywność i udział w innowacji pedagogicznej „MATEMATYKA DLA MAŁEGO SMYKA”” pani dyrektor przedszkola Jolanta Jędras nagrodziła dzieci pięknymi dyplomami i grami edukacyjnymi.
Dyrektor przedszkola podziękowała pani Edycie Bryła za pełne zaangażowanie się w realizację projektu.