„Dzień aktywności ruchowej”- 14 grudnia nauczycieli zorganizowały dla dzieci kolejny dzień zabaw ruchowych. Tym razem wykorzystane zostały elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Założenia metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Nazwa metody „Ruch Rozwijający” wyraża główną ideę metody tj. posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka. System ćwiczeń w tej metodzie wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi tj. z tzw. baraszkowania.
Podstawowe założenia metod to rozwijanie ruchem trzech aspektów:
1.Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego
2.Świadomości przestrzeni i działania w niej
3.Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu
Przedszkolaki miały możliwość, poprzez aktywny udział w tych ćwiczeniach, odczuć radość z działania w grupie i w parach, wyzwolić swoje zaangażowanie, zaspokoić własne potrzeby ruchowe, rozbudzić w sobie odpowiedzialność za partnera zabawy.