MAJ
MIERZENIE ILOŚCI PŁYNU. ŚWIADOMOŚĆ STAŁEJ ILOŚCI PŁYNU.
- wdrażanie dzieci do uważnej obserwacji i wyciągania wniosków dotyczących zauważonych zmian podczas eksperymentowania z wodą
- obserwowanie zmian towarzyszących przelewaniu wody, mierzenie ilości wody miarką
- kształtowanie rozumienia przyczynowo- skutkowego, przewidywanie następstw ustalanie , które zmiany są , a które nie są odwracalne
UKŁADANIE I ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ Z TREŚCIĄ.- ZAPISYWANIE CZYNNOŚCI MATEMATYCZNYCH W SPOSÓB DOSTĘPNY DLA DZIECI
- układanie zadań do treści przedstawionej na obrazku
- układanie zadań bez pomocy obrazka.
- inscenizowanie sytuacji życiowych wymagających liczenia- przekształcanie sytuacji życiowej w problem do rozwiązania,
- nabywanie doświadczanie w zakresie układania i rozwiązywania zadań wg. pomysłu i rozwiązywanie ich metodą symulacji oraz ćwiczenia w obliczaniu sumy i różnicy
- kształtowanie umiejętności liczenia, rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie , ile jest policzonych obiektów-próby przeliczania do tyłu i do przodu np.pełnymi dziesiątkami